sunshine17.reismee.nl

Dag 1,2 & 3

Dag 1,2 & 3

Eindelijk aangekomen in Sri Lanka! Na drie dagen reizen zijn we aangekomen in ons eerste hotel in Sri Lanka, hotel T&T. Voordat wij hier zijn gekomen hebben we het een en ander meegemaakt. Onze vlucht van Dusseldorf naar Dubai, gepland op 16 juli om 21.30 was al wat laat met boarden. Eenmaal in het vliegtuig deed de elektriciteit het tijdelijk niet en het personeel leek wat afwachtend te zijn. De piloot gaf door dat er wat technische problemen waren, maar dat ze er mee bezig waren. Na veel onduidelijkheid en lang wachten werd ons na 2 uur meegedeeld dat de vlucht gecancelled was door een technisch mankement. Uiteraard logisch dat we niet zouden en willen vliegen met zo'n bericht, maar de teleurstelling was er niet minder om. We kregen van Emirates vouchers voor een hotel overnachting nabij het vliegveld van Dusseldorf en een voucher om daar nog wat te gaan eten. Wij hadden vanaf 18.00 niet meer gegeten omdat we in het vliegtuig onze avondmaaltijd zouden krijgen. Toen we het vliegtuig uit waren moesten we nog ruim 1,5 uur wachten op onze bagage, aangezien de bagageband ook een storing had :(.

Toen wij om 01.00 in het hotel aankwamen was er geen mogelijkheid tot eten en alles wat we wilden kopen was voor eigen rekening. Weer een teleurstelling aangezien we enorm honger hadden en Emirates had toegezegd dat we in het hotel konden eten. Ze gaven de optie om naar de McDonalds op het vliegveld te gaan, aangezien de rest allemaal dicht was. Uiteindelijk zijn wij daar wat gaan eten en om 02.00 lagen we uitgeput in bed. Moe, teleurgesteld en boos. Op dat moment ook nog geen uitzicht op een nieuwe vlucht, wat de onzekerheid alleen maar groter maakte. In de vroege ochtend was deze nieuwe vlucht wel bekend. We zouden die avond om 19.00 vliegen. We hadden juist gehoopt in de vroege ochtend te vertrekken, maar dat kon helaas niet. Nu hadden we dus onze vlucht van Dusseldorf naar Dubai wel gekregen, maar over de vlucht van Dubai naar Colombo was niets bekend. Na veel telefoontjes en ons niet af te laten wimpelen kregen we een redelijk aansluitende vlucht aangeboden. In eerste instantie gaven ze namelijk aan dat de beste optie was op woensdag te vertrekken, dus nu eerst nog wat dagen naar huis te gaan. Ze gaven aan dat de andere vluchten allemaal vol zaten. Achteraf hebben we enorm geluk gehad met het vroege moment waarop we belden, want we hebben verhalen gehoord van mensen die er veel erger aan toe waren. 15 uur wachten op Dubai en daarna nog een tussenstop in India was een van de ergere voorbeelden.

Nadat wij in de middag ingecheckt waren voor onze vlucht naar Dubai kwamen we er achter dat onze vlucht van Dubai naar Colombo ook nog een tussenstop had. We moesten 1,5 uur op de Malediven wachten, wat wel een paar mooie foto's heeft opgeleverd. Uiteraard vervelend dat we nog langer onderweg waren, maar we waren te moe om nog teleurgesteld of boos te zijn.

De vlucht vanaf de Malediven naar Colombo duurde maar 1 uur, dus we waren binnen no-time geland. Na wat koffer stress (weer een uur wachten op de koffers) konden we eindelijk door! Nadat we ons reisgezelschap hadden uitgezwaaid (familie van Kanthi maakt een eigen reis door Sri Lanka, wij ontmoeten hen op een aantal plekken), gingen wij op zoek naar onze tuktuk man. Deze chauffeur/driver, die we Smiley noemen omdat hij altijd lacht, hadden we de vorige reis ook al ontmoet en hij wilde ons graag naar onze bestemming, Anuradhapura brengen. Eenmaal in de tuktuk bleek de rit geen 2,5-3 uur te duren, maar 4-5 uur. Kleine tegenvaller aangezien wij helemaal gesloopt waren. Maar ook niet zo verwonderlijk als er geen snelweg is en alles via een bergweg gereden moet worden. Daarnaast vertelde hij dat hij de komende dagen niet onze gids kan zijn, omdat hij andere afspraken heeft die hij niet kan ruilen. Beetje lastig om dan weloverwogen keuzes te maken vanuit een tuktuk na drie dagen reizen. Toch ter plekke een hotel zoeken, of toch die 5 uur gaan reizen? Uiteindelijk heeft hij ons toch die 5 uur reizen naar het hotel gebracht en heeft hij zijn broer als gids kunnen regelen. We zijn benieuwd hoe dat allemaal gaat verlopen, maar dat zien we wel.

Het hotel T&T heeft een erg aardige gastheer, maar de hygiëne is zachts gezegd wat minder. Gelukkig verblijven we hier maar 1 nachtje.

Het is inmiddels 2 uur in de nacht en na drie dagen weinig slapen kunnen we onze ogen niet meer openhouden.

Verder is het hier erg warm, ruikt het naar uitlaatgassen en vliegen de toeterende tuktuk's ons om de oren. Maakt allemaal niet uit, we voelen ons direct weer thuis!